Într-o lume în continuă schimbare, dominată de tehnologie și conectivitate, liderii se confruntă cu realități nemaiîntâlnite, la care e nevoie să se adapteze rapid.
Era digitală a schimbat modul în care companiile își administrează resursele și modul în care oamenii lucrează. Pentru a gestiona cu succes toate provocările, liderul de astăzi este nevoit să-și diversifice abilitățile și instrumentarul cu ajutorul cărora conduce echipele.
Asistăm, în prezent, la o explozie de date, de diverse tipuri. Strategia unui business este realizată pe baza analizării datelor despre piață, comportamentele și preferințele clienților. Acest lucru ne aduce aduce față în față cu o continuă adaptare la mediu și la sistemele tehnologice, care se actualizează foarte des.
De exemplu, dacă ne uităm la sistemul bancar, industria telecom sau chiar cea medicală, vedem că prima interacțiune pe care o avem în calitate de clienți e cu un bot ce are la bază Inteligență Artificială, urmând ca abia apoi, în anumite cazuri, să fim redirecționați către un operator uman.
Deseori, schimbările tehnologice vin la pachet cu dificultăți de utilizare și pot fi anevoioase, iar unii oamenii refuză să le îmbrățișeze sau se acomodează mai greu cu ele, dar pe termen mediu și lung, toate aceste sisteme duc la o fluidizare a proceselor.
Acum trăim într-o eră în care sistemele de colectare și centralizare a datelor au fost automatizate, iar Inteligența Artificială capătă un loc din ce în ce mai important, aspect care transformă modul în care oamenii s-au obișnuit să comunice sau să primească răspunsuri.
Acest lucru schimbă și modul în care un lider este determinat să interacționeze cu echipele sale, ceea ce îl pune în contact direct cu diversificarea, îmbunătățirea și dezvoltarea anumitor abilități de comunicare, relaționare, sau de management eficient al timpului.
Ce competențe îi sunt necesare unui lider în era digitală?
Abilitățile de care ai nevoie ca lider pentru a conduce în era digitală sunt diferite. Managementul echipelor în cazul unui sistem de lucru offline, când interacțiunile au loc zilnic nu seamănă cu modul în care este realizat managementul oamenilor în cazul unui mod de lucru remote sau hibrid. Pentru aceste situații, liderul are nevoie de un set nou de competențe și practici, care să devină procese de lucru.
Din nou, suntem puși față în față cu nevoile diferite și complexe ale oamenilor, cu ritmurile lor diferite de adaptare, ceea ce poate să ducă la frustrări din partea angajaților, în unele cazuri, sau chiar la quiet quitting sau loud quitting, în alte cazuri. Ca lider, este important să planifici o abordare nouă, în funcție de industria în care operează compania ta și în funcție de nivelul de leadership, care să țină cont de toate aceste informații și aspecte, care uneori sunt greu de evaluat, din cauza ritmului accelerat cu care au loc.
Citește articolul integral pe AngajatorulMeu.ro
Sursa foto: Freepik.com